Lufthansa

Fa aproximadament un any vaig visitar l’antic museu de DHUB del carrer Picasso a Barcelona, allà vaig trobar un disseny que va cridar la meva atenció de manera instantània. Aquest va ser el del logotip de la companyia aèria alemanya, Lufthansa, ja que havia viatjat nombroses vegades amb ella i el seu logotip va despertar interès en mi mai em vaig decidir a buscar informació d’ell.

Imagen

Allà vaig descobrir que havia estat dissenyat al 1918 per l’Escola d’Ulm, vaig trobar fascinant que un logotip dissenyat fa tants anys encara es fes servir a l’actualitat sense donar una imatge antiquada. Com pot un dissenyador aconseguir que el seu disseny no passi de moda amb el anys?

Segurament això es deu a la senzillesa en les formes, ja que aquest logotip té les línies justes per tal que s’entengui el que representa i cap d’ella és prescindible. En altres logotips podem veure com l’evolució es basa en l’eliminació de línies superficials o que no són necessàries per a entendre el motiu del disseny, però en aquest logotip l’evolució basada en l’eliminació no es pot aplicar.

Referències:

http://historiadeldisseny2012-13.blogspot.com.es/2013/01/escuela-de-ulm-creada-en-1953-y.html

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: