Yves Rocher

Avui parlarem de l’estètica d’una de les meves marques preferides de cosmètics , perfums i cuida personal. Es tracta d’una marca ecològica i sostenible basada en la biocultura, tots els seus productes són de procedència vegetal, més concretament dels seus camps de biocultiu. Els seus envasos i tot el que fa referencia al packaging també està fabricat amb productes ecològics i respectuosos amb el medi ambient.

Volia fer aquesta entrada degut a que en l’assignatura de Disseny Gràfic estem realitzant un packaging de cosmètic i considero que és un exemple a seguir tant per els seus valors com per l’evolució de la seva estètica, tot i que intentaré ser objectiva i centrar-me en la part gràfica.

Imagen

Primerament comentaré l’evolució del seu logotip, durant els anys 60 i 70 estava format per les lletres YR amb una tipografia pròpia on aquestes dos estaven unides. Les dos lletres es trobaven inserides dins d’un quadrat imaginari. Aquest logo estèticament pot arribar a recordar a la natura, per l’ús de les línies corbes, però te un punt retro que dona sensació de poc modern.

Sin título-1

El segon logotip que la marca va presentar i que va durar fins al 2009, constava de la paraula Yves Rocher emmarcada per una figura geomètrica. Utilitza una tipografia de pal i sense serifa, molt diferent al logo anterior, la marca pretenia modernitzar-se i canviar la seva imatge. Tot i això continua intentant transmetre el seu caràcter natural utilitzant el verd en tota la composició.

 Imagen

Al 2009 trobem el gran canvi estètic de la marca amb l’aparició del seu isologo. L’isotip és un cercle que conté un dibuix de línies corbes que recorden a la natura i abstractament permet intuir les inicials de la marca, aquest recorda a un segell. Pel que fa al logotip, veiem les paraules Yves Rocher escrites amb una tipografia lineal i de pal sense cap connotació. El color verd continua estant pressent però en una tonalitat més càlida i propera al groc, és un color més viu i amb més llum, s’apropa més a l’espectador (aplicació de la simbologia dels colors segons Kandinsky). També utilitza colors terrosos que donen pes i estabilitat.

Imagen

Tot seguit comentaré l’estètica actual dels seus productes: les formes que acostumen a fer servir són sempre estilitzades i moltes vegades recorden a elements de la natura. Utilitza colors vius i frescos. Sempre intenten relacionar el contingut vegetal amb l’estètica visual del producte utilitzant els colors característics de la fruita o planta amb el qual està fabricat. Per exemple en la següent gamma de gels corporals fan servir per a cadascun el color característic de l’element amb el qual està realitzat:

Imagen

Imagen

Per acabar, a continuació deixo el link de la web d’Yves Rocher, per aquells que estigueu interessats i en vulgueu saber més sobre la biocultura i sobre els seus productes, i espero també que us pugui servir d’inspiració pel que fa al packaging de cosmètica i perfumeria.

http://www.yves-rocher.es/control/main/

Referències

http://www.creads.org/blog/les-creations-graphiques/le-logo-yves-rocher-se-refait-une-beaute/

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: